מה אומרים הנתונים של סוללה לאופניים חשמליים

להבין את נתוני הקיבולת

מוצרים מסוימים יכולים להציג נתונים טכניים שמעידים על היכולת שלהם לעמוד בדרישות ובצרכים של המשתמשים. כשאנו מדברים על סוללה לאופניים חשמליים, אנו יכולים לראות כיצד מוצר זה מציג מגוון מסוים של נתונים, שכדאי מאוד להכיר אותם וחשוב מאוד להבין אותם אם רוצים בסופו של דבר לעלות על האופניים וליהנות מהנסיעה. למרות שהיום יש היצע גדול של סוללות, עדיין יש לכולן נתוני בסיס שעל כל רוכב להכיר.

נתחיל עם הקיבולת של הסוללה, מאחר ויש לה חשיבות רבה לגבי טווח הנסיעה של אופניים הפועלים על מנוע חשמלי. הקיבולת מסומנת ב"אמפר" (האות "A"), ואם מדובר על סוללה סבירה, הרי שהיא יכולה להציע לרוכב טווח נסיעה מספק שינוע בין 20-50 ק"מ בין כל הטענה. גודל המטען החשמלי שמכילה סוללה הוא זה שמציג קשר ישיר לטווח הנסיעה. כלומר, ככל שהסוללה תכיל יותר אמפר, היא תאפשר מרחק נסיעה גדול יותר. יחד עם זאת, בדרך כלל ככל שהאמפר גבוה יותר הסוללה תהיה גבוהה יותר ולא תתאים לאנשים נמוכים.

להתעמק בזמני הטעינה

עוד נתון שחשוב להתייחס אליו ברגע שרוצים לעמוד על איכותה של סוללה מסוימת הוא זה שקשור לזמני הטעינה של כל דגם. מאחר ואנו חיים בעולם מהיר הרבה יותר מזה שהכרנו בעבר, הרי שכל אחד ישמח להטעין סוללה לאופניים חשמליים במהירות סבירה, ולא לחכות זמן רב עד שהוא יוכל שוב לעלות על אופניו ולרכוב לעבודה, לחבר, לקרוב משפחה או לכל יעד אחר. חשוב לדעת שמגוון הסוללות שקיים היום מציע מנעד רחב בכל הקשור לזמני הטעינה. אך יש לשים לב שזמן הטעינה מושפע בעיקר מסוג המטען (רוב המטענים התקינים בשוק הם 2 אמפר של חברת Sans).

כך, יש סוללה שתאפשר הטענה מלאה שלה בתוך פחות משמונה שעות, ויש אחרות שייטענו רק לאחר 8 או 9 שעות. נציין כי מדובר על זמן עד לטעינה מלאה, ולרוב הדבר חשוב כי רוב הרוכבים יעדיפו לצאת לדרך כשהם סומכים על סוללה טעונה לגמרי, במיוחד אלו שיודעים שיש להם הרבה נסיעות לעשות באותו היום. לכן, מעבר ליכולת של הסוללה לאפשר מספר רב של טעינות, יש לבדוק גם את מהירות הטעינה שלה.

להכיר את השפעת המתח החשמלי

הסוללה היא עוד אלמנט חשמלי שנכלל בין שאר החלקים של אופניים חשמליים. הדבר אומר שגם היא צריכה להימדד ביחס להספק החשמלי שלה. ההספק מצוין ב"וולטים" (האות "V"), ובא לידי ביטוי בהצגת המומנט שיכולה סוללה לאופניים חשמליים לתת לכלי שבו היא מותקנת. מיד נראה שהדבר לא מסובך כמו שזה נשמע, מאחר ונתוני ההספק מצוינים בצורה ברורה, וניתן להסיק מהם את מהירות הרכיבה אליה ניתן להגיע.

ההסבר הוא פשוט, מאחר ומדובר על קשר ישיר בין הספק גבוה של סוללה לאופניים חשמליים לבין המהירות המרבית אליה יכול להגיע הכלי. כלומר, אם מדובר למשל על סוללה שההספק שלה הוא 48 וולט, הרי שהיא תאפשר מהירות רכיבה גבוהה יותר מאשר סוללה שההספק עומד על 36 וולט. אין ספק שלשאר חלקי האופניים ולאיכותם יש קשר למהירות המרבית אליה ניתן להגיע, אך לסוללה יש חלק משמעותי בעניין זה. מעבר למהירות, לוולט של הסוללה יש השפעה על העוצמה והיכולת של האופניים להתמודד עם עליות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *