איך לבחור אופניים חשמליים

בחירת אופניים חשמליים בצורה מושכלת ועל בסיס מידע חשוב שצוברים, תאפשר לכל אחד למצוא את הדגם שיתאים לו מכל בחינה שהיא. מאחר ויש היום דגמים רבים של לא מעט חברות ומשווקים, חשוב להכיר פרטים שונים ומגוונים כדי לדעת איך לבחור אופניים חשמליים בדרך לעלייה מוצלחת על כל דרך שבה רוצים לנסוע לכל מקום שהוא בכל שעה של היממה.

התרומה של סוללה איכותית

יש מספר פרמטרים שמראים אם סוללה של אופניים חשמליים היא איכותית או לא. אם מדובר על סוללה של מותג מוכר ניתן לסמוך על העוצמה שלה, על האחריות שתגיע איתה, על אורך חיים ממושך, על ייצור קפדני שיביא לרמת ביצועים מצוינת לאורך זמן ועל זמן טעינה קצר יחסית (לדוגמא פחות מ-3 שעות במקום 6 שעות).

בנוסף, נתוני הסוללה בכל הקשור להספק ולקיבולת שלה, חשובים עבור מי שרוצה לנסוע רחוק ומהר. הספק הסוללה בוולטים, מציג את אספקת הכוח למנוע, וככל שההספק גבוה יותר, האופניים יוכלו לנסוע מהר יותר (כשחשוב לזכור שהמהירות המרבית בחוק היא 25 קמ”ש). לגבי הקיבולת (שנמדדת באמפרים), ככל שהאמפר גבוה יותר כך ניתן לנסוע רחוק יותר עם האופניים.

מה צריך לדעת על שלדת האופניים

שלדה טובה מאפשרת נסיעה נוחה ביציבות גבוהה, אך לכל חומר של שלדה יש השלכה על משקל האופניים. כך, שלדת אלומיניום נחשבת לקלה וחזקה, שלדת פלדה נחשבת לחזקה מאוד, אך לפשוטה וכבדה, ושלדת קרבון נחשבת ליקרה מאוד, אך היא משלבת בין משקל לא גבוה של האופניים ליכולת נשיאה מרשימה של משקל הרוכב (ולעתים גם של משקל מישהו שמורכב על האופניים או של פריטים שמאוחסנים בארגז שהותקן על האופניים).

החלק החשוב של הגלגלים

יש הבדל גדול בין רכיבה על גלגלים קטנים לעומת גדולים, ובין רכיבה על גלגלים רגילים לגלגלי בלון למשל. גלגל גדול מתמודד היטב עם משקל רוכב גבוה, עם נשיאה טובה של פריטים למשלוח למשל, עם נסיעה ממושכת, עם תנאי דרך מאתגרים ועם זעזועים ברמות שונות. אם מדובר על גלגלי מגנזיום למשל, הרי שכאן גם החישורים שלהם מצוינים בזכות חוזקם ויציבותם, ואם מדובר על גלגלי בלון, הרי שעוביים תורם לנסיעה נוחה יותר, אך הם סובלים מחשיפה גבוהה יותר לפנצ’רים.

כיצד משפיעים סוגי המנועים

ערכו של מנוע טוב הוא רב באופניים חשמליים, ולכן חשוב להבין כיצד נתוני המנוע משפיעים על איכות האופניים. מי שרוצה לדעת טוב יותר איך לבחור אופניים חשמליים, כדאי שיידע שההספק המרבי המותר למנוע בישראל עומד על 250 וואט, כשמנוע כזה יכול להתמודד היטב עם עליות ורכיבה כנגד הרוח למשל.

אך מעבר להספק המנוע יש להתייחס לסוגים השונים שלו:

  • מנוע “בראשד” (בעל “מברשת”) נחשב לחזק ונוח לעבודה, אך הוא סובל מבלאי גבוה.
  • מנוע “בראשלס” הוא קטן יותר, שקט, עמיד, חסכוני, קל ואמין יותר.
  • מנוע “האב”, שהפך לנפוץ בזכות תחזוקה קלה.
  • מנוע מרכזי (“קראקד”) שמציג חלוקת משקל מצוינת בין הגלגלים, אך גם תיקון מורכב ויקר יותר. הוא גם נחשב למנוע חלש יחסית שמרעיש אל מול האחרים וגורם לשחיקה של השרשרת וגלגלי השיניים.

ההבדלים החשובים בין הבלמים

בשוק האופניים של היום יש בלמי דיסק ובלמי קשת. בלמי הדיסק הם איכותיים וגם מתקדמים יותר, כשהם יכולים להיות הידראוליים או מכאניים. ההידראולי מציג עצירה חלקה יותר ללא מאמץ רב כמו המכאני. בלמי קשת (המוכרים גם כרפידות בלמים) הם מיושנים יותר ומבוססים על פעולה מכאנית. כך הם גם זולים יותר, אך מתאימים יותר דווקא לאופניים רגילים.

עוד מספר נקודות לתשומת לב

יש עוד מספר נקודות שצריך להתייחס אליהן אם רוצים לדעת טוב יותר איך לבחור אופניים חשמליים שיהיה בהם את כל מה שצריך מתחילתה של כל נסיעה ועד סופה:

צג

שילוב של צג מתקדם באופניים חשמליים מאפשר לא רק קריאה של נתוני נסיעה חשובים, כמו מצב הסוללה או מהירות נסיעה, אלא גם הפעלה של אלמנטים שונים כמו פנסי האופניים למשל. היום רבים מעדיפים צג דיגיטלי חכם ומואר על פני צג אנאלוגי.

קיפול

אפשרות נוחה של קיפול האופניים חשובה לאחסון זמני או קבוע שלהם בכל מקום, לטיפול בתקלות, להעלאה לאוטובוס או לרכבת ועוד.

כידון

חשוב שהכידון יהיה ניתן לכוונון, שניתן יהיה להתקין בו כיסא של תינוק, ושיהיה בו מקום לצג בגודל סביר ומעלה, לבלמים, למעמד לסלולארי, למראות, למחזיק כוסות, לפנס הקדמי ועוד.

מושבים

יש מספר אופציות להרכיב נוסעים נוספים בצורה חוקית ובטוחה. ניתן להתקין עצמאית כיסא מאחורי המושב, ניתן להתקין כיסא מקדימה על הכידון, וניתן להלביש כיסא על ה”רמה”. אופניים חשמליים איכותיים וחזקים יאפשרו תוספת חשובה כזו בצורה בטוחה ונוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *