אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי

כלי רכיבה חשמליים כבר מזמן הפכו להיות להיט לא קטן במדינות רבות בעולם. בזכות היכולת להשתמש באופניים או קורקינט חשמליים במקום מכונית או קטנוע שמצריכים דלק, ובזכות החיסכון הכלכלי שבתחזוקת כלי ידידותי לסביבה כזה, לא מעט ישראלים מנסים להבין בזמן האחרון האם כדאי לקנות אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי ולנסוע עליהם לעבודה, לחברים, לשליחויות או לכל מטרה אחרת.

כל רוכב והצרכים שלו

אם רוצים לדעת טוב יותר איזה כלי רכיבה חשמלי לקנות, כדאי שכל אחד יזהה במדויק את הצרכים שלו. יש כאלו שירצו את הכלי לנסיעה בדרכים פחות נוחות, ויהיו כאלו שיצטרכו לרכוב רחוק או לזמן רב, ולעתים אף להעמיס פריטים מסוימים או להרכיב מישהו. לכן חשוב להבין במדויק למה ישמשו אופניים או קורקינט חשמליים, כדי שכל כלי שייבחר בסופו של דבר יעמוד במשימה.

השוואת המהירויות והיציבות

כאן אפשר לזהות בקלות עד כמה אופניים חשמליים מיוצרים ונבנים בצורה שמאפשרת להם לנוע מהר הרבה יותר מקורקינט חשמלי. בזכות השלדה, המבנה והגלגלים יכולים אופניים חשמליים גם להיות יציבים יותר גם במהירויות גבוהות (אך חשוב לזכור כי החוק בישראל קובע כי מהירות הנסיעה המרבית תעמוד על 25 קמ”ש).

נקודה זו חשובה מאוד לאלו שרוצים לרכוב זמן רב, מאחר וקורקינט, ככלי רכיבה שלרוב מותקנים בו גלגלים קטנים ומשטח עמידה צר, לא יעשה להם חיים קלים ביום נסיעה ממושך. בנוסף, אם מדובר על דרכים מאתגרות מעט יותר, כגון דרכים משובשות או צדדיות, הרי שגם כאן יהיה יתרון לאופניים החשמליים בזכות הנקודות שהצגנו.

להבדלי המשקל יש משמעויות חשובות

משקל הכלי יכול ליצור אפקט רציני בשני היבטים שונים. משקל גדול של כלי רכיבה חשמלי יעיד על יציבות גדולה יותר, אך גם על נשיאה מאומצת יותר כשצריך להעביר את הכלי ביד למקום מסוים. אם רוצים לדעת אם לקנות אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, צריך לדעת שאם יהיה צורך לשאת את הכלי פעמים רבות, הרי שהקורקינט ישקול בד”כ כחצי ממשקל אופניים (כ-12 ק”ג לעומת כ-25 ק”ג), ויכולה להיות לכך משמעות רבה עבור לא מעט רוכבים.

בדיקת אפשרויות הקיפול בכל כלי

קורקינט חשמלי הוא כלי שמציג אפשרות קיפול נוחה מאוד כמעט בכל דגם שלו, אך כדאי לדעת שבשנים האחרונות גם יצרניות של אופניים חשמליים שמו דגש על כך, ולכן ניתן למצוא היום גם אופניים שמתקפלים במהירות. כך, אפשר בהחלט להגיד שיש לנו שוויון בין שני כלי רכיבה חשמליים חשובים אלה. בנוסף, בזכות המקום שמקצים היום בתחבורה הציבורית לכלי רכיבה אלו, שניהם ניתנים לשימוש כשרוצים להגיע גם לערים אחרות באמצעות אוטובוס או רכבת.

למי יש יכולת נשיאה טובה יותר

במידה ומישהו צריך לשאת ולהעביר פריטים מסוימים ממקום למקום (בין אם הוא שליח ובין אם הוא עושה זאת למטרה אישית בתכיפות גבוהה) או להרכיב עוד רוכב (בהתאם למותר בחוק באמצעות מושב ייעודי), לאופניים חשמליים יש יתרון מובהק לעומת קורקינט חשמלי. הקורקינט מאפשר לרוב לשאת דבר או שניים בתיק שמוצמד מקדימה לכידון, ואילו לאופניים ניתן להוסיף סל או ארגז כדי לשאת בהם פריטים שונים ומגוונים.

איזה כלי עדיף כשמדובר על טיפולים ותחזוקה

זוהי נקודה חשובה שמראה כיצד אופניים חשמליים שמתקלקלים עדיין לא מקשים מאוד על בעליהם בכל הקשור לתיקון ולתחזוקה. זאת מאחר ויש לא מעט חנויות אופניים שמציעות לא רק מכירה של דגמים שונים, אלא גם טיפולים ותיקונים. הן אופניים חשמליים והן קורקינטים חשמליים, הם כלים שלא קשה להעביר אותם לנקודת שירות למטרה של תיקון, אך מספר המקומות שמציע טיפולים לקורקינטים הוא מועט יותר נכון לעכשיו.

גם במחיר יש שוני

בנושא המחיר, לקורקינטים יש יתרון בד”כ, אך חשוב להבין שדגמים מתקדמים של קורקינטים חשמליים יכולים להיות יקרים יותר מאופניים חשמליים. אך לרוב, אם משווים בין אופניים לקורקינט באותה רמה, מחירו של קורקינט יהיה מעט זול יותר. עדיין, מי שחושב לקנות אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, צריך לבדוק מה כל כלי נותן לו ועד כמה הוא יכול לשרת אותו היטב, כך שגם אם מדובר על הוצאה כספית מעט גדולה יותר על אופניים לעומת קורקינט, עדיין היא יכולה להיות כדאית, אם היא תציג תמורה מצוינת לכסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *